Klær og utstyr

Klær og utstyr i barnehagen

Ekstra skift

Et ekstra skift må finnes i barnehagen til enhver tid.

Husk å skifte ut tøyet etter årstid og størrelse

• bukse
  • strømpebukse / sokker
  • truse / body
  • tynn genser
  • tykkere genser.

Alle må også ha et par innesko ( for eksempel sandaler eller tøfler ) til bruk i barnehagen.

Utetøy

Vi er mye ute, og barnet må ha utetøy som er tilpasset årstiden. Det kan f.eks være :

• regntøy NB ! strikk under støvlene !
  • utedress med for NB! strikk under støvlene !
  • vinterstøvler ( varme og vanntette)
  • Cherrox eller lignende til våte og kalde dager
  • ulltøy eller fleecetøy; bukse og genser/ jakke o ullsokker! Lue
  • votter, flere par ( gjerne regnvotter til våte dager)
    hals eller skjerf

Alle uteklærne og sko/ støvler må merkes med navn!
Det er ingen tørkemuligheter i barnehagen, så våte klær og sko / støvler må tas med hjem for å tørke. Det er også foreldrenes ansvar å sørge for at det til enhver tid er fungerende strikker som kan festes under støvlene på både dresser og regntøy.

Barn som sover i barnehagetiden

Barna har med egen vogn og de settes utefor huset om morgenen når dere kommer. Soveposer og tepper kan ligge i vognen når det er vær og årstid til det. Om vinteren må soveposer og tepper tas med inn. Vognene må ha regntett trekk og myggnetting når det er behov for dette. Smokker og evt kosedyr legges i grønn kurv på Indigo.

Alle smokker, vogner, tepper og trekk merkes tydelig med navn!

Matpakker og drikkeflasker

Alle matbokser og drikkeflasker må merkes tydelig med navn. Dette gjelder også medbrakt yoghurt og frukt. Matbokser settes i kjøleskapet i garderoben. Drikkeflaskene settes i kurven opp på kjøleskapet. Begge tas med hjem på ettermiddagen.

Gode og praktiske klær er viktig for at barnet skal få utfolde seg og leke fritt i barnehagen. Klær i barnehagen bør tåle lek både ute og inne , og evt søl av maling, lim eller andre saker vi bruker til vår kunstneriske utfoldelse.

Leker barnet tar med seg til barnehagen, medbringes på eget ansvar.
Barnehagen har ikke erstatningsansvar for leker som eventuelt blir ødelagt under lek i barnehagen.

Klær og utstyr