Artikler om Pedagogikk

”Et barn har hundre språk men frarøves nittini av dem”

Sier barnepsykologen og pedagogen Loris Magaguzzi. Med dette menes at vi er født med muligheter til en rekke uttrykk. Den pedagogiske filosofien står også for en pedagogisk arbeidsmåte, forankret i en dyp humanistisk holdning til livet som bygger på en sterk tro på menneskenes muligheter, en dyp respekt for barnet og en overbevisning om at barna er født rike og intelligente, med en sterk iboende drivkraft til å utforske verden.
Vi har latt oss inspirere av deres syn på barn og mennesker, i tillegg til organiseringen av det pedagogiske arbeidet. Med dette som utgangspunkt har vi forsøkt å lage vår egen pedagogiske praksis for kunstbarnehage. Les mer  om kunstbarnehagen i vår pedagogiske plan.
49752992_2019259894862356_8598090309693341696_n

Velkommen til Vårsymposium 2019

TID Påmeldingen er åpen! Siste påmeldingsfrist er 2. april. Velkommen til Vårsymposium, 25. - 26. april på Menighetsfakultetet i Oslo....